Сын Божы Езус Хрыстус абвяшчаў, што Бог - Айцец усіх людзей, якіх хоча бачыць сваімі дзецьмі. Аднак надзвычайным і непаўторным чынам Бог - Ягоны Айцец. Святы Павел называе Сына Божага, Езуса, «першародным паміж многімі братамі» (Рым 8, 29); святы Ян называе Яго Адзінародным (пар. Ян 3, 16); сінаптычныя Евангеллі - умілаваным Сынам, якога па волі Божай усе павінны слухаць (пар. Мц 3, 17; 17, 5). Езус называе Бога сваім Айцом і звяртаецца да Яго як да Айца, аднак ніколі не робіць гэтага разам з вучнямі, хоць і ім наказвае маліцца «Ойча наш…» Езус, хоць і пасланы Айцом і ва ўсім паслушны Яму, адчувае сябе не толькі роўным Айцу, але й адчувае, што Яны - адно: «Я і Айцец - адно» (Ян 10, 30). Паводзіны Езуса, Яго навучанне і цуды, якія Ён чыніў, наказвалі апосталам і ўсяму Яго акружэнню пытаць, Хто Ён такі. Але толькі змёртвыхпаўстанне Хрыста і сустрэча з Уваскрослым абудзілі ў іх веру ў Езуса як у спрадвечнага Божага Сына, які стаўся чалавекам. Такім чынам Езус Хрыстус аб'яўляе нам Бога як Айца, аб'яўляючы, што Сам Ён - Сын Божы, Сын спрадвечны, ва ўсім роўны Айцу, які разам з Айцом у Духу Святым ёсць адным Богам.
Сімвал веры Нікейскага Сабору (325 г.), які па сённяшні дзень чытаецца ў літургіі, абвяшчае, што Сын Божы - гэта «Бог з Бога, святло са святла, Бог праўдзівы з Бога праўдзівага, народжаны, а не створаны, адзінасутны Айцу» і што «праз Яго ўсё сталася…» Гэта значыць, што Сын Божы не належыць да створанага Богам свету, але што сам Ён разам з Айцом у Духу Святым - адзіны Бог і Стварыцель.
Ён - спрадвечны Сын Божы, Боская Асоба, адрозная ад Бога-Айца, якая ад Яго паходзіць. Бог-Айцец адвечна нараджае свайго Сына, даючы Яму самога сябе, сваю натуру альбо сваю сутнасць. Таму Сын Божы мае адну і тую ж натуру, сутнасць, што і Бог-Айцец. Менавіта гэта азначаюць словы Сабору, у якіх гаворыцца, што Сын адзінасутны Айцу. Ён з Айцом і Духам Святым ёсць адным адзіным Богам у Трох Асобах.
Гэты бясконцы, няствораны, спрадвечны Сын Божы, спрадвечна роджаны Богам-Айцом, стаўся, у вызначаны Богам момант нашай гісторыі, чалавекам. Ён ні ў якім разе не перастаў быць з Богам-Айцом і з Духам Святым адзіным Богам, не перастаў быць адвечна роджаным Айцом Сынам Божым. Але прыняў чалавечую натуру: «Чалавечымі рукамі працаваў, чалавечым розумам, чалавечаю воляю дзейнічаў, чалавечым сэрцам любіў, народжаны з Марыі Панны, стаў сапраўды адным з нас…» (КДК 22).
------------------------------------------------------------------------------
Сын Божий Иисус Христос провозглашал, что Бог - Отец всех людей, которых хочет видеть своими чадами. Однако чрезвычайным и неповторимым чинам Бог - Его Отец. Апостол Павел называет Сына Божеского, Иисуса, «первородным промеж многими братьями» (Рим 8, 29); Апостоли Ян называет Его Единородным (пар. Ян 3, 16); синоптические Евангелия - возлюбленным Сыном, которого по свободе Божьей все должны слушать (пар. Мц 3, 17; 17, 5). Иисус называет Бога своим Отцом и обращается к Нему как к Отца, однако никогда ни делает этого вместе с учениками, хотя и им заповедует молиться «Отче наш…» Иисус, хотя и посланный Отцом и во всем послушны Ему, ощущает себя ни только равным Отцу, но и ощущает, что Они - одно: «Я и Отец - одно» (Ян 10, 30). Поведение Иисуса Его обучение и чудеса, какие Он чинил, заповедовали апостолам и всему Его окружению спрашивать, Кто Он такой. Но только воскресение Христа и встреча с воскресным пробудили в их веру в Иисуса как в исконного Божьего Сына, который стался человекам. Таким образом Иисус Христос объявляет нам Бога как Отца, объявляя, что Сам Он – Сын Божий, Сын исконный, во всем равный Отцу, который вместе с Отцом в Духа Святым есть одно Богом.
Символ веры Никейского Собору (325 г.), который по до сих пор читается в литургии, провозглашает, что Сын Божеский - это «Бога от Бога, Свет от Света,
Бога истинного от Бога истинного, рожденного, не сотворенного, единосущного Отцу» и что «через Которого все сотворено …» То есть, что Сын Божий ни подобает к созданного Богом мира, но что сам Он вместе с Отцом в Духа Святым - единственный Бог и Творец.
Он - исконный Сын Божий, Божественная Особа, отличающаяся от Бога-Отца, которая от Его походит. Бог-Отец исконно рождает своего Сына, давая Ему самого себя, свою натуру либо свою суть. Потому Сын Божий имеет одну и тую же натуру, суть, что и Бог-Отец. Именно это означают слова Собору, в которых говорится, что Сын единосущного Отцу. Он с Отцом и Духам Святым есть одним единственным Богом в Трех Особах.
Этот бесконечный, не сотворенный, исконный Сын Божий, исконно рожденного Богом-Отцом, стался, в определенный Богом момент нашей истории, человекам. Он ни в коем случае ни перестал быть с Богом-Отцом и с Духом Святым единственным Богом, ни перестал быть исконно рожденным Отцом Сыном Божьим. Но принял человеческую натуру: «Человеческими руками работал, человеческим умом, человеческою свободою действовал, человеческим сердцам любил, рожденный с Марии Девы, был действительно одним с нас…» (КГК 22).